Regulamin Obiektu i warunki rezerwacji
I. Postanowienia ogólne
- Regulamin został sporządzony przez Dobry Hotel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. (dalej: „Usługodawca”), określa zasady funkcjonowania obiektu i świadczenia usług noclegowych, zasady dokonywania rezerwacji miejsca noclegowego oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez Serwis internetowy prowadzony pod adresem: www.seapremiumapartmentspl. Usługodawca jest operatorem obiektu.
- Gość oraz Usługodawca zobowiązani są do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu od chwili rozpoczęcia korzystania z Usług świadczonych przez Usługodawcę. Realizacja Usług oraz pobyt Gościa w obiekcie odbywa się na zasadach określonych w Regulaminie.
II. Definicje
- Gość - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub osoba prawna, która korzysta z Usług świadczonych przez Usługodawcę zgodnie z zapisami Regulaminu.
- Usługi - każda z usług świadczona zgodnie z Regulaminem, w tym zwłaszcza usługi hotelarskie świadczone w ramach obiektu oraz usługi świadczone drogą elektroniczną w ramach Serwisu.
- Serwis - strona internetowa umożliwiająca rezerwację miejsca hotelowego on-line, za pomocą Systemu rezerwacyjnego.
III. Rodzaj i zakres oferowanych i świadczonych Usług
- Usługodawca świadczy usługi noclegowe zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, usługi obejmują w szczególności:
- wynajem apartamentów,
- usługi gastronomiczne,
- wynajem miejsca parkingowego.
2. Możliwość rezerwacji miejsca noclegowego jest dostępna:
- pozprzez System rezerwacji - interaktywny formularz udostępniany przez osoby trzecie za pośrednictwem Serwisu, umożliwiający dokonanie rezerwacji miejsca noclegowego w obiekcie dostępnym w Systemie,
- drogą telefoniczną wykorzystując do tego celu numer telefonu Usługodawcy dostępny w serwisie,
- drogą poczty elektronicznej wykorzystując do tego adres poczty elektronicznej Usługodawcy dostępny w serwisie,
- osobiście - w recepcji obiektu.
3. Płatności – Serwis zapewnia Gościowi możliwość dokonania płatności z tytułu rezerwacji miejsca hotelowego online poprzez współpracę z serwisem tPay. W przypadku dokonania rezerwacji w inny sposób niż poprzez System rezerwacji, płatność możliwa jest także gotówką, przelewem lub kartą płatniczą i kredytową.
4. Usługodawca akceptuje następujące karty płatnicze:
- przy płatnościach On-Line: VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, MasterCard Electronic, American Express,
- przy płatnościach bezpośrednio w hotelu: VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, MasterCard Electronic, American Express.
5. W ramach funkcjonowania obiektu świadczone są usługi noclegowe zgodnie z przyznaną kategorią i standardem obiektu. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości świadczonych usług Gość proszony jest o zgłoszenie ich w recepcji obiektu w trakcie pobytu, co umożliwi niezwłoczną reakcję Usługodawcy.
6. W ramach funkcjonowania obiektu Usługodawca zapewnia w szczególności:
- pobyt Gościa w obiekcie, w tym poszanowanie danych osobowych Gościa zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. b RODO (rozumiane jako Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE), tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której są Państwo stroną;
- profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w obiekcie;
- sprzątanie pokoju (w godz. 8:00 - 15:30) oraz usuwanie usterek podczas nieobecności Gościa, a w czasie Jego obecności tylko wówczas, gdy wyrazi takie życzenie;
- sprawną pod względem technicznym obsługę; w przypadku wystąpienia usterek, które nie będą mogły być usunięte, obiekt dołoży starań, aby w miarę możliwości złagodzić powstałe niedogodności; w przypadku naprawy uszkodzeń, Gość zrzeka się roszczeń i praw do rekompensaty.
7. Ponadto, na życzenie Gościa, w ramach funkcjonowania obiektu, Usługodawca świadczy m.in. następujące usługi dodatkowe:
- udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą;
- budzenie o określonej godzinie;
- przechowywanie w sejfie przedmiotów wartościowych w czasie pobytu Gościa w obiektu, zgodnie z odpowiednimi przepisami Kodeksu cywilnego;
- przechowywanie bagażu (obiektu może odmówić przyjęcia bagażu na przechowanie w terminach innych niż daty pobytu Gościa oraz odmówić przyjęcia na przechowanie rzeczy nie mających cech bagażu osobistego);
- zamawianie usługi transportowej;
- przyjmowanie rezerwacji na usługi fitness;
- płatny room-service.
IV. Regulamin funkcjonowania obiektu
- Pokój w obiektu wynajmowany jest na doby. Doba rozpoczyna się o godzinie 15:00 w dniu przyjazdu, kończy o godzinie 11:00 w dniu wyjazdu.
- Jeżeli Gość, wynajmując apartament, nie określi czasu pobytu, przyjmuje się jedną dobę wynajmu pokoju.
- Na życzenie Gościa i w miarę posiadanych możliwości, Obiektu za dodatkową opłatą może wydłużyć dobę noclegową.
- Życzenie przedłużenia pobytu lub wydłużenia doby noclegowej Gość powinien zgłosić w recepcji do godz. 10:00 w dniu pierwotnego wyjazdu. Obiekt uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę posiadanych możliwości.
- W sytuacji, gdy Gość nie opuści pokoju po upływie doby noclegowej, Usługodawca zastrzega sobie prawo do komisyjnego spakowania rzeczy Gościa przez co najmniej dwóch przedstawicieli obiektu, przy czym jednym z nich musi być Dyrektor lub Kierownik działu recepcji. Rzeczy tak spakowane znajdą się w depozycie obiektu i będą do odbioru w recepcji.
- Przedmioty pozostawione w apartamencie po wyjeździe Gościa będą odesłane na adres wskazany przez Gościa – na jego koszt. W przypadku braku takiej dyspozycji obiekt przechowuje pozostawione rzeczy przez okres roku.
- Życzenie skrócenia pobytu musi zostać zgłoszone przez Gościa w recepcji obiektu najpóźniej do godziny 18:00 na dzień przed planowanym skróceniem pobytu. W przeciwnym razie kolejną dobę noclegową uznaje się za rozpoczętą, chyba że regulamin wykupionej przez Gościa oferty stanowi inaczej.
- Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, bez uprzedniego meldunku osoby trzeciej w recepcji, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
- Osoby niezameldowane w obiekcie przebywać mogą w apartamncie po uprzednim poinformowaniu recepcji obiektu, tylko w godzinach 6:00 – 22:00.
- Po zameldowaniu w obiekcie, Gość powinien zapoznać się z wyposażeniem apartamentu oraz zachować go w stanie nienaruszonym, w przypadku zauważenia szkód Gość winien niezwłocznie zawiadomić recepcję obiektu. W przypadku braku informacji i stwierdzeniu usterek przez personel obiektu, Gość zostanie pociągnięty do odpowiedzialności finansowej za powstałą szkodę.
- Gość ponosi odpowiedzialność za szkody w mieniu obiektu wyrządzone przez siebie, osoby, za które ponosi odpowiedzialność oraz osoby go odwiedzające.
- Gość zobowiązany jest do opłacenia kosztów swojego pobytu oraz wszelkich zamówionych lub wykorzystanych usług i towarów najpóźniej przy wymeldowywaniu się z obiektu. W przypadku nieuregulowania wszystkich należności związanych z pobytem Usługodawca jest uprawniony do obciążenia Gościa za wszelkie zrealizowane na jego rzecz usługi i towary.
- Obiekt ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Gościa w zakresie określonym odpowiednimi przepisami Kodeksu cywilnego.
- Wartościowe przedmioty, pieniądze i dokumenty powinny być przechowywane w zamkniętym sejfie, znajdującym się w pokoju lub w depozycie w recepcji. W przypadku pozostawienia wartościowych przedmiotów poza sejfem, Obiekt nie ponosi za nieodpowiedzialności.
- W obiekcie obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godz. 22:00 do godz. 6:00.
- Zachowanie Gości i osób korzystających z usług obiektu nie powinno zakłócać spokojnego pobytu innych Gości. Obiekt może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która narusza tę zasadę. W obiekcie obowiązuje zakaz palenia. W przypadku naruszenia zakazu Gość obiektu może zostać obciążony karą umowną w wysokości 500 PLN za każde stwierdzone naruszenie zakazu a także zobowiązuje się pokryć koszty nieuzasadnionego wezwania służb powiadomionych automatycznie przez system przeciwpożarowy.
- Każdorazowo, opuszczając apartament, Gość ma obowiązek należycie go zabezpieczyć, aby dostęp osób trzecich nie był możliwy. W czasie nieobecności Gościa w apartamentu, okna i drzwi muszą pozostać zamknięte.
- W wypadku zauważenia pożaru należy w miarę możliwości zawiadomić o zagrożeniu personel obiektu i skierować się do wyjścia zgodnie z instrukcją wskazującą kierunek ewakuacji. Do czasu przybycia straży pożarnej odpowiedzialność za ewakuację osób znajdujących się w obiekcie ponosi personel.
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w apartamentach urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju (np. grzałka, kuchenka elektryczna itp.).
- Obiekt posiada możliwość pobrania opłaty miejscowej w kwocie zgodnej z obowiązującymi przepisami.
- Usługodawca nie odpowiada za szkody wyrządzone przez osoby trzecie.
- Obiekt jest monitorowany.
V. Rezerwacja miejsca noclegowego
- Rezerwacja miejsca noclegowego dostępna jest:
- poprzez System rezerwacji,
- drogą telefoniczną,
- drogą poczty elektronicznej,
- osobiście w recepcji obiektu.
2. W celu dokonania rezerwacji konieczna jest akceptacja Regulaminu, podanie danych osobowych niezbędnych do realizacji usług (takich jak: imię i nazwisko, adres zamieszkania, termin pobytu, wskazanie sposobu zapłaty) oraz opłacenie w części albo w całości kosztów pobytu – w zależności od regulaminu danej oferty lub indywidualnych uzgodnień. W przypadku, gdy regulamin danej oferty nie wymaga opłacenia w jakiejkolwiek części kosztów pobytu przed rozpoczęciem pobytu, Usługodawca nie gwarantuje Gościowi rezerwacji miejsca noclegowego. Gość jest uprawniony do podawania jedynie kompletnych i poprawnych danych. Gość przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że zakazane jest dostarczanie do Serwisu i Usługodawcy treści o charakterze bezprawnym.
3. W przypadku dokonywania rezerwacji za pośrednictwem Systemu rezerwacyjnego oprócz warunków wskazanych w ust. 2 konieczne jest potwierdzenie dokonania rezerwacji poprzez naciśnięcie przycisku „Rezerwuję i płacę” oraz dokonanie zapłaty poprzez system Tpay lub podczas pobytu w obiekcie, jeżeli taka metoda jest dostępna.
4. W czasie rezerwacji Usługodawca informuje o:
- głównych danych dotyczących rezerwacji, zgodnych z treścią danych przekazanych przez Gościa oraz o cenie usług,
- danych identyfikujących Usługodawcę,
- braku prawa odstąpienia przez Gościa będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego od umowy o świadczenie usług hotelowych stosownie do art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
- konieczności dodatkowej płatności za usługi nie objęte rezerwacją, w przypadku zamawiania przez Gościa dodatkowych usług podczas pobytu w obiektu.
5. Po dokonaniu rezerwacji za pomocą Systemu rezerwacji lub drogą poczty elektronicznej Usługodawca prześle Gościowi potwierdzenie jej dokonania wraz z informacjami o których mowa w ust. 4 powyżej na wskazany przez Gościa adres poczty elektronicznej. W przypadku rezerwacji dokonywanej telefonicznie lub osobiście wskazane w ust. 4 informacje zostaną przekazane Gościowi w trakcie dokonywania rezerwacji lub w inny ustalony z Gościem sposób.
VI. Rezygnacja z rezerwacji miejsca noclegowego
- Rezygnacja z dokonanej przez Gościa rezerwacji powinna nastąpić w ten sam sposób, w który została dokonana.
- Rezygnacja z rezerwacji miejsca noclegowego jest możliwa najpóźniej na jeden dzień przed deklarowanym dniem rozpoczęcia zarezerwowanego pobytu do godz. 12.00, chyba, że warunki danej oferty stanowią inaczej.
- W przypadku rezygnacji po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2 lub niestawienia się przez Gościa w obiekcie w deklarowanym dniu rozpoczęcia zarezerwowanego pobytu, Gość będzie zobowiązany do zapłaty opłaty rezerwacyjnej, chyba, że rezerwacja została dokonana w ramach oferty, której regulamin stanowi inaczej.
- Opłata rezerwacyjna stanowi należność za pierwszą niewykorzystaną dobę noclegową wszystkich zarezerwowanych przez Gościa pokoi, chyba, że warunki danej oferty stanowią inaczej. W przypadku rezerwacji dokonanej w ramach w ramach ofert bezzwrotnych (na przykład HOT DEAL) opłata rezerwacyjna stanowi należność za wszystkie niewykorzystane doby noclegowej wszystkich zarezerwowanych przez Gościa.
- W przypadku prawidłowo dokonanej rezygnacji Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia dokonania rezygnacji dokona zwrotu dokonanej przez Gościa zapłaty po potrąceniu opłaty rezerwacyjnej, jeżeli tak stanowiły warunki oferty na podstawie, której rezerwacja została dokonana.
- Kod DHSPEC uprawnia do 15% zniżki na nocleg przy rezerwacjach bezpośrednich dla ofert Hot Deal i Cena Dnia.
VII. Odpowiedzialność Usługodawcy
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Regulaminu spowodowane okolicznościami, na które Usługodawca nie ma wpływu mimo zachowania należytej staranności.
- Usługodawca nie jest również odpowiedzialny za szkody powstałe na skutek zawieszenia lub zaprzestania świadczenia Usług przez Usługodawcę.
- Usługodawca nie ponosi ponadto odpowiedzialności za szkody, w tym obejmujące utracone korzyści, poniesione w wyniku korzystania przez Gości z Usług w sposób sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa.
- Ograniczenia odpowiedzialności nie mają zastosowania do Gościa będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego.
VIII. Własność intelektualna Usługodawcy
- Zasoby informacyjne i cała pozostała zawartość Serwisu, taka jak teksty, grafiki, logotypy, przyciski, obrazki stanowią własność intelektualną Usługodawcy lub podmiotów, z którymi Usługodawca zawarł stosowne umowy i są chronione przez polskie oraz międzynarodowe przepisy dotyczące ochrony własności intelektualnej, w szczególności przez przepisy ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Zabronione jest bez zgody Usługodawcy kopiowanie, powielanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach informacji, danych lub innych treści dostępnych na łamach Serwisu lub z niego pochodzących, za wyjątkiem przypadków dozwolonego użytku wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
IX. Reklamacje
- Gość ma prawo do złożenia reklamacji związanej z funkcjonowaniem serwisu i wykonywaniem Usług przez Usługodawcę niezgodnie z warunkami i zasadami określonymi w Regulaminie.
- Wszelkie reklamacje, zawierające dane Gościa, tj. imię i nazwisko, wraz z adresem poczty elektronicznej oraz zwięzły opis zgłaszanych zastrzeżeń, należy składać za pośrednictwem adresu kontaktowego dostępnego na stronie głównej serwisu w zakładce „Kontakt” lub pisemnie na adres Usługodawcy.
- Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni, licząc od dnia jej doręczenia. Jeśli reklamacja dotyczy usług świadczonych drogą elektroniczną i nie może zostać rozpatrzona w terminie 14 dni, Usługodawca powiadomi Gościa o przyczynach opóźnienia i przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
X. Postanowienia końcowe
- Treść Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach Gość zostanie poinformowany poprzez informację na stronie internetowej Usługodawcy. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Gościem, niebędącym konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.